Odgłosy zbliżającej się nocy 18 września 2018 roku.

Okiennice na oścież otwarte. Kawy chłodne już poszły, herbaty ziołowe już zaparzone. Przespałem zachód słońca, Koronę Królów także. Papieros na balkonie zapalony, widziałem księżyc w znaku Strzelca i Marsa w znaku Wodnika. Księżyc na nieboskłonie porządzi do 00;09 dziewiętnastego września. A ja słucham Blanche City LIghts. Faktycznie, ja też nie mógłbym opuścić miejskich świateł. Wyściubiam nos przez okno - pachnie słomą , powietrze jest nagrzane, w moim pokoju, którego okiennice wychodzą na północny zachód jest przypuszczam chłodniej niż na polu. Dziś Panowie ze Spółdzielni Mieszkaniowej dumnie kosili trawniki. Ale osiedlowy śmietnik nie opróżniony. Słucham teraz Mansa Zelmerlowa "Heroes". Jak to każdy w swoich umysłach walczy z demonami. Uwielbiam Konkurs Piosenki Eurowizji. Ale przyciszam - i wyglądam dalej przez okno. mamy piękną gwiaździstą noc. Do północy księżycową. Samochody sąsiadów juz powróciły na swoje miejsce. Niektórych samochodów nie kojarzę. Słychać ludzi powracających do domu. Radar lotów włączony, aktualnie nad moim miasteczkiem przeleciał samolot z Dublina do Rzeszowa. Jutro mam dzień płaceniea elektronicznie rachunków. Przepowiadacze pogody - na skrajach kraju wieszczą załamanie pogody. Nas chłód powita dopiero w weekend. Do tego czasu musimy wytrzymać. Ale chłód nocy wynagradza upalne dni. No właśnie przepowiadacze pogody - czeka nas kilka dni z temperatura powyżej 25 stopni Celsjusza, chmurami (rzadkimi) piętra wysokiego i czekają nas poranne mgiełki. Jak to zaobserwowałem dzisiaj, paląc rano, tuż przed wschodem słońca, papierosa na balkonie. Czytam aktualnie "Senatus Populus Que Romanus" Mary Beard - fascynuje mnie jak to taka mała mieścina jak Rzym podbiła świat, Autorka zna na te i na inne pytania odpowiedzi. Tak więc mamy piękną, gwiaździstą noc, do północy księżycową. Dobrej Nocy, Istoty Nocy !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dobra wiadomość dla Czytelników Danieli ;-) .

  źródło zdjęcia:-> Redro.PL   Czas biegnie nieubłaganie. Pisanie od roku 2000 "Wielkiego Oczekiwania" powoli dobiega końca. W...